Dyrektor ds. projektów i współpracy z JST w Google for Education Poland. 
Lider zmian w obszarze wykorzystania nowoczesnych technologii w uczeniu i nauczaniu; nauczyciel, trener, szkoleniowiec – entuzjasta edukacji STEAM; jego pasja do innowacji, doświadczenie i wizja edukacji opartej na współczesnych narzędziach i metodach skutecznie łączy tradycyjne wartości z nowoczesnymi wyzwaniami dynamicznie zmieniającego się świata; posiada również doświadczenie w zakresie organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi oraz opracowań analiz organizacji oświaty dla Jednostek Samorządów Terytorialnych. 

 

Krzysztof jest absolwentem:

  • Politechniki Warszawskiej – Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa;

  • Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno – Menedżerskiej; 

  • Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania

  • Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie - Wydziału Matematyczno – Fizycznego 

  • Politechniki Szczecińskiej w Szczecinie – Wydziału Elektrycznego

Nauczycielka z pasją, która nie boi się zmian i wyzwań. To była wieloletnia dyrektorka szkoły, która teraz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem na uczelniach, szkoleniach i konferencjach. Edukatorka, która pokazuje, jak łączyć światy cyfrowy i analogowy w nauczaniu. Trenerka, która wspiera innych w skutecznym wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjne w edukacji. Laureatka prestiżowej nagrody Digital Shapers 2022 w kategorii transformacji cyfrowej w oświacie. Nie zamyka się w swoim kraju, ale podróżuje i poznaje nowe kultury i metody. Przeprowadzała warsztaty dla Agencji Narodowych Erasmus+ w Rumunii i Hiszpanii. Prezentowała swoje pomysły i projekty na konferencjach w Polsce i za granicą, m.in. w Rydze, Bukareszcie, Helsinkach czy Santiago de Compostela. Jest częścią elitarnego grona Microsoft Showcase School Summit. Wierzy w edukację interdyscyplinarną, opartą na projektach, które rozwijają kreatywność i przedsiębiorczość uczniów. Uczy, jak stosować narzędzia TIK nie jako dodatek, ale jako naturalny element procesu edukacyjnego, niezbędny w XXI wieku. Pomaga szkołom w profesjonalnym zarządzaniu lekcją i placówką za pomocą chmury. Troszczy się o wsparcie uczniów z Ukrainy i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych, doktor nauk chemicznych, pracownik Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz jednego z krakowskich liceów, doradca metodyczny ds. chemii szkół ponadpodstawowych: powiat krakowski i Miasto Kraków. Popularyzator chemii. Autor prac naukowych w zakresie dydaktyki chemii, repetytoriów oraz licznych zbiorów zadań i opracowań dla uczniów i nauczycieli. Egzaminator maturalny, członek Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego, rzeczoznawca MEN ds. podręczników, nauczyciel w „Szkole z TVP", od lat związany z ruchem olimpijskim, zwolennik egzaminów zewnętrznych oraz propagator idei Nauczycielskiego Egzaminu Krajowego, członek Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Małopolskim

Od 2015 roku pełni funkcję prezeski fundacji Centrum Innowacyjnej Edukacji, współpracując z organizacjami pracodawców przy tworzeniu badań i rekomendacji polityczno-prawnych dotyczących edukacji. Jest współautorką pedagogiki MENTOR, realizowanej w ramach europejskiej inicjatywy Pact for Skills, mającej na celu rozwój kompetencji przekrojowych w edukacji formalnej w Polsce i Europie. Od 2004 roku działa jako doradczyni i trenerka, nawiązując partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, zwłaszcza na Warmii, Podlasiu i Mazurach. W latach 2018-2022 była członkinią Steering Committee NEMOR, ekspertką ds. edukacji w Europejskiej Sieci Regionów Górskich, a w latach 2019-2020 doradczynią ds. NEETs w ramach EU Strategy for the Baltic Sea Region. W latach 2010-2015, pełniła funkcję prezeski Edukacyjnej Fundacji im. Romana Czerneckiego, a w latach 1994-2009 była prawnikiem w międzynarodowej kancelarii prawnej. Jest współautorką i koordynatorką New Education Forum, sieci zrzeszającej ponad 440 instytucji z 21 krajów UE. Od 9 lat organizuje doroczne konferencje New Education Forum, m.in. w Parlamencie Europejskim.

Socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych, ekspert Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Fundator i Prezes fundacji Dbam o Mój Zasięg, autor/współautor publikacji naukowych z zakresu problemów społecznych (bezdomność, przemoc w rodzinie, uzależnienia od substancji psychoaktywnych, uzależnienia behawioralne), autor/współautor dokumentów strategicznych, programów lokalnych. W roku 2016 wdrożył pierwszy w Europie eksperyment społeczny odcięcia 100 osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń elektronicznych (telefonów komórkowych, tabletów, internetu, gier on-line playstation, telewizji),który zakończył się sukcesem badawczym. Pomysłodawca badań pt. „Młodzi Cyfrowi”; „Granie na Ekranie” „Ocena jakości relacji szkolnych”, współtwórca badań pt. „Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Prywatnie tata 21-letniej Idy i 11-letniego Antosia.

Nauczyciel Roku 2021. Polonista, edukator, trener. Członek Honorowej Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za szczególny wkład w podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli. Współtwórca Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Centrum Edukacji i Rozwoju Progresownia i twórca grupy na Facebooku dla nauczycieli i edukatorów PROGRESOWNIA. Fascynat kreatywności i nowoczesnych technologii. Microsoft Innovative Education Expert, Ambasador Wakelet, Nearpod Advanced Educator. Wyróżniony dwukrotnie w konkursie im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Działacz na rzecz edukacji pełnej szacunku do drugiego człowieka, empatii i dialogu. Inicjator takich projektów jak #popierwszeszacunek #każdyczłowiekjestważny #gośćINNOŚĆ #respektuj.pl. Człowiek Roku „Gazety Krakowskiej” za ciekawe rozwiązania edukacji zdalnej, za rozsądną i kreatywną przemianę edukacji tablicowej w online'ową.

Poławiacze Pereł Improv Teatr to grupa improwizacji komediowej, która powstała w 2015 roku. W jej skład wchodzą aktorzy: Przemek Buksiński, Marcin Wąsowski, Mirek Urban, Michał Łysiak, Łukasz Szymanek. Spektakle improwizowane powstają tu i teraz, na scenie. Bez scenariusza i przygotowania.  To widz proponuje role, miejsce czy inspiracje do sceny. 

Scena i widownia powołują do życia bohaterów, bohaterowie mierzą się z problemami, rozwiązują je lub są nimi przygniatani. Wytwarza się energia, która spaja aktorów i widza, łączy przestrzeń teatru z przestrzenią życia.

Spektakle Poławiaczy to mieszanka humoru i powagi, szaleństwa i spokoju, energii i refleksji.  Ich celem nie jest jednorazowy uśmiech wywołany szybkim żartem, czy łatwym dowcipem. Dążą do do sytuacji w której widz przegląda się w wykreowanej spontanicznie scenie. Humor jest środkiem dotarcia do tego co porusza, co ważne

Pedagog, doktor nauk o zdrowiu, specjalista w dziedzinie nauk o kulturze fizycznej. Współautor 21 publikacji, w tym podręczników, artykułów naukowych i infografik. W 2022 uczestnik staży trenerskich na Litewskim Uniwersytecie Sportu oraz Community College
of Rhode Island. W 2020 roku wyróżniony przez Europejską Akademię Nauk Przyrodniczych w Hanowerze, Akademię Medyczno-Techniczną w Moskwie oraz przez Federację Piterbasket w Sankt Petersburgu.
Założyciel Akademii Edukacji Psychologii i Sportu, Stowarzyszenia „Unia Sportu Dzieci
i Młodzieży” oraz Fundacji Imopeksis. Ambasador innowacyjnej dyscypliny sportu 3Kosze. W 2021 roku członek sztabu szkoleniowego reprezentacji Polski osób niepełnosprawnych
w biegach narciarskich. W latach 2019 – 2021 związany z Akademią Piłkarską Stali Rzeszów. Wykładowca systemu badań zachowań Extended Disc i Emitype.
Innowator, programista i przedsiębiorca, specjalizujący się w technologiach takich jak sztuczna inteligencja (sztuczne sieci neuronowe), systemy wbudowane, wirtualni asystenci, NLP oraz IoB. 
Obecnie koncentruje się na komercyjnych projektach w obszarach m.in. AI i medycyny. Znalazł się na liście Forbes 30 Under 30 Europe amerykańskiej edycji Forbesa oraz w zestawieniu MIT Review. Jest laureatem New Europe 100 – listy wpływowych innowatorów w Europie Środkowo-Wschodniej według Res Publica, Funduszu Wyszehradzkiego, Google i Financial Times. Doceniony przez International Federation of Inventors’ Associations oraz francuskie Ministerstwo Zdrowia i Spraw Społecznych za osiągnięcia w dziedzinie wynalazczości, zdobył złote medale m.in. na 115. Targach Wynalazczości Concours Lépine we Francji oraz INPEX w USA. Jest członkiem Sekcji Edukacji Cyfrowej Komitetu Informatyki PAN, wykładowcą SWPS, prowadzi szkolenia i warsztaty dotyczące nowoczesnych technologii, a także popularyzuje naukę w mediach, m.in. prowadząc autorski program na Kanale Zero.
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, a także profesor Uniwersytetu Śląskiego. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.
Jego wiedza na temat mózgu i procesów uczenia się oraz dydaktyki ewolucyjnej sprawia, że jest jednym z czołowych ekspertów w Polsce.
Jest autorem wielu inspirujących książek, takich jak „Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem”, „Szkoła neuronów.
O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu” oraz „Szkoła memów.
W stronę dydaktyki ewolucyjnej”.
Jego prace pomagają zrozumieć, jak biologia i kultura wpływają na edukację oraz wychowanie.

Jeżeli chcesz wziąć udział w konferencji

jako prelegent/wystawca skontaktuj się z nami

Podlaskie EDUinnowacje, 4- 5.10. 2024, Mońki, VIII edycja

Spotkania nauczycieli z innowacyjnymi rozwiązaniami w obszarze edukacji

Podlaskie EDUinnowacje 2024 honorowym patronatem objęły: